Pages

Followers

Wednesday, 2 May 2012

AkU BeRi DiA iLmU....Tp DiA PaNgGiL AkU KeRa!!!!

Haaaa...meh sini aku nak citer...ni citer malam td punya...macam biasa lepas je maghrib aku pun ajar la anak aku si irfan tu ngaji muqaddam...pas ajar muqaddam simpan balik...ambik pulak buku,ajar dia mengeja.

Bab nak ajar mengeja ni aku kena mengucap banyak2..moga2 aku tak bertukar jd hantu kak limah balek rumah...

Bermula la adegan yg tak ingin kita dengar...Bismillah....
Irfan : ba-ca=baca,bu-ku=buku,sa-ya=saya,bo-la=bola(huh!!pandai anak aku ni..jom blajar lagi)

Irfan : ka-ki=seki
Aku: KAKI!!!
Irfan:ki-ta=rata
Aku : KITA!!!!
Irfan :ke-ra=zura (hoih!!!pasai apa kaitkan kera dengan nama ibu pulak,harap maklum nama aku ZURA....huhuhu)

Ermm..takpe la ,ibu redho di kera2 kan...janji kamoo pandai ye wahai anak...


Elok2 je makpak aku kasi nama sedap2...ewah2,pepandai je dia nak eja nama aku KERA....coii!!!

7 comments:

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

haha... alahaii... saja je nak mengenakan ler tu... nak bagi darah tinggi ibu dia naik ler tu.. hehe

lia said...

he3 lawak la....

biasa la, baru nak belajar... mcm2 hal ;)

jaja_NorLiza said...

hahahha...gelak guling2...saje tu irfan nak kena kan ibu!!!

YanaHime said...

eja lain sebut lain...terbaekk!

Aida Azryn said...

haha.. kelakar. ;p sabar je la kak.. hehe

u.m.i.e said...

hahaha lawak la anak akak nie ..
ade ke ptt ..hikhik :D

mama leen said...

haha.. sabo je la nak